SZACHOWNICA 8.
Skoczek rusza się z e4 na f6. Jest podwójny szach od skoczka i od odsłoniętego hetmana. Czarny król musi wykonać ruch na h8, a wtedy hetman rusza się z d3 na h7 z szachem-matem.
SZACHOWNICA 9.
Wieża z e6 rusza się na e8. Jest podwójny szach od wieży i od hetmana. Czarny król musi uciekać na pole b7, a wtedy biały hetman rusza się z f5 na c8 z matem.
SZACHOWNICA 10.
Skoczek z f5 rusza się na d6 z podwójnym szachem (odsłania hetmana). Czarny król musi ruszyć się z c8 na d8, a wtedy biały hetman rusza się z h3 na c8 z szachem-matem.
SZACHOWNICA 11.
Goniec z d2 rusza się na g5. Jest szach od gońca i od wieży. Czarny król ma dwie możliwości ruchu. Po zagraniu na e8 dostaje mata od wieży, która rusza się z d1 na d8. Po zagraniu króla na c7 mata na d8 daje goniec.