Menu
Kraina Szachów
Szachy dla dzieci
www.hetman-mk.pl
O podręczniku Kraina Szachów
Kraina Szachów 1
Wstęp do Krainy Szachów 1
1 Kraina królewskiej gry
2 Szachownica
3 Pozycja wyjściowa
4 Pionek
5 Bicie w przelocie
6 Wieża
7 Skoczek
8 Goniec
9 Hetman
10 Król
11 Szach
12 Podwójny szach
13 Roszada
14 Szach-mat
15 Mat w jednym ruchu
16 Remis
17 Remis poprzez pata
18 Nieprawidłowy ruch
Kraina Szachów 2
1 Atak na bierkę
2 Wielokrotny atak na bierkę
3 Obrona atakowanej bierki
4 Obrona atakowanej bierki cd.
5 Debiut
6 Mat w debiucie
7 Mat po roszadzie
8 Mat przy otwartej linii
9 Słabość ostatniej linii
10 Słabość ostatniej linii cd.
11 Mat zduszony
12 Obrona przed matem
13 Obrona przed matem cd.
14 Mat w dwóch ruchach
15 Mat w dwóch ruchach cd.
16 Mat ciężkimi figurami
17 Mat hetmanem lub wieżą
18 Mat dwoma gońcami
Kraina Szachów 3
1 Związanie bierki
2 Związanie bierki cd.
3 Podwójny atak królem lub pionkiem
4 Podwójny atak wieżą lub gońcem
5 Podwójny atak hetmanem
6 Podwójny atak skoczkiem
7 Szach z odsłony
8 Szach z odsłony cd.
9 Podwójny szach
10 Podwójny szach cd.
11 Atak z odsłony
12 Atak z odsłony cd.
13 Klamra
14 Klamra cd.
15 Rentgen
16 Rentgen cd.
17 Pułapka
18 Pułapka cd.
Matowanie samotnego króla
Dobry Ruch!
Miniatury
Ciekawa Partia
Partie Mistrzów
Carlsen-Karjakin, Mecz o Mistrzostwo Świata, Nowy Jork, 2016.11.11-30
Sztuka Myślenia
Wartość szachów
Aplikacje
Play Magnus
Toon Clash Chess
Obrońcy Terytorium
Follow Chess
Lucas Chess
Knight’s Tour
iChess
Chess.com
LiChess
Fritz
Fritz i Czesław
Ciekawostki
Refleks szachisty :)
Mistrz świata Magnus Carlsen grał “na ślepo” z trzema szachistami jednocześnie
Jan-Krzysztof Duda w programie “The Brain. Genialny umysł”
HEJT PARK – Krzysztof Stanowski w rozmowie z arcymistrzami
Linki
Najnowsze tweety
Najnowsze na Instagramie
Rekomendowany sprzęt
Kontakt
Close Menu
MINIATURY
Miniatura to bardzo krótka partia szachów zakończona czyimś zwycięstwem.
MAT GŁUPCA
[White "Białe"] [Black "Czarne"] 1. g4 e5 2. f3?? {Dobra rada: nie odkrywaj króla na skrzydle królewskim!} Qh4# 0-1
Musisz włączyć obsługę JavaScript, aby umożliwić wyświetlanie gry szachowej.
SPACER KRÓLA
[White "Białe"] [Black "Czarne"] 1. e4 e5 2. Qh5? {Gracz mający białe mówi do grającego czarnymi: Założymy się, że się teraz nie ruszysz królem? Grający czarnymi: Co? Ja się nie ruszę królem?}Ke7?? {Grający białymi do czarnego: OK. Wygrałeś zakład.} 3. Qxe5# 1-0
Musisz włączyć obsługę JavaScript, aby umożliwić wyświetlanie gry szachowej.
MAT SZEWSKI
[White "Białe"] [Black "Czarne"]1. e4 e5 2. Qh5 ({Groźba mata szewskiego może powstać również poprzez:} 2. Bc4 Nc6 3. Qh5 (3. Qf3))(2. Qf3 Nc6 3. Bc4 Nf6 {⩱} (3... Qf6)) 2... Nc6 3. Bc4 Nf6{??}{Czarne nie zauważyły groźby mata.} ({Należało zasłonić pole f7 poprzez ruch} 3... g6 4. Qf3 {Białe znowu grożą matem na f7. Po raz kolejny najlepszą obroną jest przesłona pola f7.} 4... Nf6 {⩱} 5. Qb3 {??} 5... Nd4 {!}{Warto znać ten wariant. Czarne tracą pionka i możliwość wykonania roszady, ale za chwilę zdobędą gońca i uzyskają w ten sposób dużą przewagę.} 6. Bxf7+ (6. Qa4 Nxe4 7. Nf3 Qf6 8. c3 Nxf3+ 9. gxf3 Qxf3 10. Rf1 Bc5 11. d4 exd4 12. Be2 Qf6{−+})6... Ke7 7. Qc4 b5 8. Qd3 Kxf7) 4. Qxf7# 1-0
Musisz włączyć obsługę JavaScript, aby umożliwić wyświetlanie gry szachowej.