SZACHOWNICA 3.
Hetman z e4 rusza się na e8 z szachem. Wieża z e8 musi go zbić, ale wtedy wieżę zbija biała wieża z a8 i jest mat.
SZACHOWNICA 4.
Wieża z a1 rusza się na a8 z szachem. Czarny goniec z b7 musi zbić wieżę, ale wtedy biały hetman z f3 zbije gońca na a8 i będzie mat.
SZACHOWNICA 5.
Hetman z h2 rusza się na b8 z szachem. Zostanie zbity przez czarną wieżę z b6, ale następnie biała wieża z b1 zbije czarną wieżę na b8 i będzie mat.
SZACHOWNICA 6.
Hetman z d5 rusza się na g8 z szachem. Król nie może zbić hetmana ze względu na gońca z b3. Czarna wieża z f8 zbije więc hetmana na g8, ale wtedy biała wieża z a8 zbije wieżę na g8 i będzie mat.
SZACHOWNICA 7.
Hetman z a3 daje szacha na h8. Czarny goniec musi go zbić, a wtedy wieża z h1 zbija gońca na h8 i jest mat.
SZACHOWNICA 8.
Wieża z a8 zbija wieżę z d8 i daje szacha. Czarne muszą zbić wieżę hetmanem z d7, a wtedy biały hetman z d3 zbije na d8 czarnego hetmana i będzie mat.