SZACHOWNICA 3.
Goniec z a7 rusza się na d4 i zabiera skoczkowi wszystkie pola ucieczki. Następnie biały król podejdzie do skoczka przez pole e1 lub e2.
SZACHOWNICA 4.
Goniec z e1 rusza się na a5 i zabiera skoczkowi wszystkie pola ucieczki. Następnie biały król poprzez pola d5, c6 i b7 podejdzie, aby zbić skoczka.
SZACHOWNICA 5.
Biały król rusza się z e5 na f6 i zabiera skoczkowi pola ucieczki. W następnym ruchu król ruszy się na g7 i zaatakuje skoczka, który nie będzie miał dokąd uciec.
SZACHOWNICA 6.
Wieża z b4 rusza się na b2 i zabiera skoczkowi z a1 pola ucieczki. Następnie król rusza się na h2 i odsłania wieżę z h1, która w następnym ruchu będzie mogła zbić skoczka.
SZACHOWNICA 7.
Pionek z b2 rusza się na b4 i czarny skoczek nie ma bezpiecznego pola ucieczki.